onsdag 9 maj 2012

Tack kära mor å far för..

Det underbara armbandet från Tomas Sabo!


Ja tänk att jag äntligen är en riktig barnskötare nu, som jag har slitit, gråtit och växt som person. Att få en bekräftelse på det man är, är underbart, jag är något, jag har en utbildning!
Från att ha gått i skolan, varit skoltrött, har dyslexi, inte så bra betyg, till att få MVG i dem flesta uppgifterna, fått MVG i många kurser, sååå lycklig jag är!!!

Dock var tiden dit låång, att ha ett stort hus att ta hand om, en hund att gå ut med, jobb att sköta (förskola) samt två egna barn (5&6år) att ta hand om, ja det kräver sin tid. Förutom vardagen så har jag en underbar man som har en egen rör firma, som tar all hans tid! Jaa visa dar har man vart som ensamstående, trött som fan, somnat i soffan och inte haft ork till någonting och ständigt haft "måste plugga, måste plugga, måste tvätta, måste städa, måste laga mat, måste leka med barnen, måste se glad ut, måste, måste, måste -jaaa, jag skaaaa, men sen! " i huvudet.

"Jag ser upp till alla dom som är ensamstående och har kraft att klara av vardagen"


Men vips som det var så stod jag där, sista skrivningen, inte hunit plugga, men orkade inte vänta längre, ja jag åkte helt enkelt och prov skrev sista skrivningen och fick MVG i hela kursen och inte bara det, jag är barnskötare oxå!!
Thomas Sabo


Detta vackra armband fick jag av min kära mor och far när jag klarade barnskötar utbildningen på kompitensutvecklings institutet i Mörby, Sthlm. Jag vart överaskad med ett resturang besök, trodde jag skulle till dem och käka bara, men så vips så satt vi på MM Bar & Bistro i Åkersberga, ett super mysigt ställe med mina föräldrar och familj.



"Tack underbara familj att ni ville fira lyckan med mig"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar