tisdag 15 maj 2012

När man får..

Oväntat besök!

Jaa denna dag har vart en så kallad vanligt underbar dag.., vabbat,  min dotter som alltid är sjuk, förtidigt född och verkar inte ha något imunförsvar.. vabba å vabba hon går på pencelin, sprucken trumhinna och hur glad som helst, hon klagar minsann alldrig..
vi har målat förådet i dag, slipat taket och spacklat, hämtat storebror på skolan, åkt till jobbet och hämtat jobb hem, lämnat ett bord, åkt till bells dagis och hämtat sparkcykel, mellis, åkt till fotbollen, lagat mat, damsugit, torkat luckor, tvättat, skurat golv, klippt gräset medans min man jobbar och roar sig med grabsen och plöttsligt så fick vi oväntat besök!!

Jaa rätt som det var så stod dom där tre st grabbar från bellas dagis, fem år.. klockan var sju på kvällen, inga jackor, inga hjälmar inga mammor/pappor...dom bor låååångt borta!!

- men hej grabbar va kul att ni kom hit, kom in så får ni saft!
-åh vi e så trötta i bena nu..
- kommer sofie snart oxå eller sa jag till ena killen, som e barn till min vän.
- nee vi e fem år nu så vi får va utan dem...
- eh va, e jaha, men vet dom verkligen om att ni är här?
- m,m
-jaha, ja ringer och kollar då?
- nej det behövs inte..

hm, skumt tänkte jag och ringde min vän...

- Lucas är hemma hos oss nu så du vet..
-vaaaa? är det sant? vet du hur mycket jag har letat efter grabbarna? ja kommer på en gång!!


åh härregud, barn, själva tanken på hur barn tänker, hur dom själva tycker dem är stora. Min dotter ställer sig upp efter varje måltid och säger, -titta mamma jag står inte på tå och ser super nöjd ut..
kan tänka mig hur fria och stora dem kände sig påvägen hit, hur oroliga föräldrarna var när dem uptäckte att grabbarna inte var hos varandra, men så lyckliga mina barn vart att få lek kompisar.

"världen är underbar från olika perspektiv"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar