måndag 14 maj 2012

Känslan när..

Två vänner gör slut..

Vadå han har dumpat mig... vadå slut... vadå vadå vadå

Hjärtat stannade till av kyla... magsäcken vred sig av chock, då jag fick samtalet från dig, samtalet när du talade om det, ja det som fick mina ögon att fyllas av engsliga små tårar.

- Denny gjorde slut i morse, han orkar inte längre....ser du hans bil? han svarar inte när jag ringer...
-v v vvvaaaaaa.....

Världen stannade till av ditt samtal då du ringde mig, vadå hur kan det vara så? det får inte vara så!!
Mina aningar har flygit fram och tillbakas men jag har förtränkt tanken på att det skulle kunna sluta illa, sluta så som det just precis slutat och jag hoppas ni finner varandra igen!

Men så kom det dära samtalet jag inte ville höra, rösten som inte får vara ledsen, känslorna av tomhet och förtvivlan....
................................................................................................................................................................
............................................... även jag är dumpad nu............................................................................
.................................................................................................................................................................

För jag har förlorat en vän:
En vän som alltid var här, slog upp dörren och skrek tjoohoo här har ni mig, kaffe tack!
En vän som kliver in i mitt sovrum på morgonen och skrattar åt en när man sover!
En vän som är glad och skrattar underbart högt!
En vän som vågar visa sin ilska å tvivel!
En vän som förtjänar en trygg famn!
En vän som ställe upp på andra!
En vän som säger vad hon tycker!
En vän med sitt egna underbara språk!
En vän som jag kommer sakna grymt mycket!
En vän som inte kan ta emot sig när hon faller!


Mina gemensamma, vänner, ja nästan inneboende har gjort slut, min underbara Martina, har flyttat från mig. Lämnat mig här på jarla hills, lämnat mig i ensamheten då man just behöver en vän.

En näravän..vad är en vän.. är det något av en bekvämlighet, en närhet till en själv.. Spontanitet, här å nu, vart är du?

Att sitta i kläm av parets samtal å frågor, svartsjuka och hjärtkross, att villja tala om va den andra säger, men besluter sig att vara tyst.
Att ha sån empati att man känner hur dem båda känner, samtidigt som jag känner min egna sorg... om det var han som flyttade, hade min man känt som jag?




Jag hoppas, jag drömmer om att det ska bli ni två en dag,
 att du blir min näravän igen, ja precis en som som jag vill ha. 
Det kunde vara som det har varit och ert liv var fyllt av skratt å gos.

Jag hoppas, jag får se dig snart, lika go som du alltid vart. 

En lycklig Martina är det jag vill ha och skratta som alldrig förr
men lova mig att du snart står här och knackar på vår dör!!




Underbara Martina du kommer alltid finnas i mina tankar
och du kommer alltid vara välkommen här!






2 kommentarer:

  1. Fina lilla du! <3 Finner inga ord i allt de hemska! jag kommer alltid vara din vän! <3

    SvaraRadera
  2. och jag din <3 min underbara Martiina!!

    SvaraRadera