måndag 11 juni 2012

GUNRY...


Tack för vinsten!!

För nån vecka sedan så såg jag en tävling på Facebook som företaget GYNRY sponsrade. Jag tyckte om färgerna på lacken och hoppade genast på tävlingen. (gilla sidan på facebook samt komentera bilden) och rätt som det var så sökte GYNRY mig på facebook och jag var vinnaren av dessa vackra nagelack!! Efter några dagar så kom dem hem till mig med posten:)
Min dotter Isabell 5 år hoppade av glödje och ville genast testa dem nya lacken. (fjärilarna/blommorna som bella har på sina naglar hittade vi på guldfynd)

Gå in på GYNRY.se dom har en massa skönhets produkter till er..


En tokig nagelacks händelse ...

Ja för dem som läser min blogg så vet ni att jag alltid råkar ut för tokigheter...

Isabell får sina naglar målade varje söndag då hon har söndas badat och fått sina naglar klippta, men i bland händer det, stressen tar fart, stressen som får alla att tappa kontrollen, stressen som tar över.

Klockan var runt åtta på kvällen, ungarna var nedbäddade i sina sängar, disken stod kvar på disk bänken, golvet skulle behöva ett lufft och stressen övar allt som borde göras sänkte mig totalt, men så kom jag på, naglarna, har ju glömt att måla naglarna på bell, jag raffa åt mig nagel korgen och gick suckande in i bells rum. (som tur var hade hon inte somnat ännu)

-Vill du att jag målar dina naglarna Bella?
- mm
- då får du ligga still så går det fort, för jag är oxå trött och vill gå å lägga mig...(välldigt pedagogiskt)

Bella låg ned bäddad i sin säng, valde lila på tårna å rosa på fingrarna, vist det är fint och jag började måla.

-Ligg still då Isabell, det är svårt att måla annars..
-men mamma..
-nej, ligg still annars målar jag utanför..
-men mamma..
-inga men, jag vill gå å sova nu, så lyssna nu!!
-men mamma du häller ut nagelacket över hela min arm....

"suck, stön, stress, panik" Jaa stressen tar över, gör oss otrevliga och orkeslösa.

-ligg still jag måste hämta papper och nagellacks remover.
Jag sprang in i badrummet och hämtade papper för att torka bort allt nagelack som runit ut på Isabell, tog remover och försökte få bort det som torkat.."ställer" nagellacks remover flaskan på golvet..
-men mamma............... mamma!!
-nej jag måste få bort dethär, sen ska jag damsuga å ta disken sen vill jag oxå sova..
- det är remooover på hela golvet!!!!

Ja vad säger man nu, inte så mycket, vi bara tok skratta åt allt och det var underbart!!

Jaa stressen gör oss inte bara otrevliga och orkes lösa, utan den ger oss oxå mer jobb! Även stress i lagom mängd är nyttigt oxå har jag hört, är det då det har blivit förmycket stress, man inte orkar mer och bara börjar skratta åt alla misstag eller?

"Tokigheterna vi gör, brukar bli roliga när det har gått ett tag"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar