torsdag 21 juni 2012

Midsommar utflykt till Sundsvall

Ja nu är vi på väg, om tre timmar är vi framme hos våra grannar ;) dom är i sin sommar stuga i Sundsvall. Stora husvagnen är med och jag bara längtar att få mysa i den, trotts de kaos som var förra året så har man förträngt det och nu längtar att få bo i den!!

Självklart så längtar jag till våra Goa grannar, deras släkt, jordgubbar, å dans med :)


Sundsvall här kommer viiii




___________________________________________________________________________________

FRAMME I PARADISET

Ja resan gick bra som alltid, sovande barn å duktig kille på att köra bil, själv så sov jag oxå lite granna. När vi kom fram så bjöds det på ny rökt fisk, ett glas vitt och trevligt sälskap.


Midsommar afton var trevlig, med sol och underbar mat. Fredde snickra ihopp en midsommar stång och barnen plockade blommor. De söta systrarna står i köket och lagar mat å grabbarna busar.


Efter lite dans runt stången så var det dags att lägga barn sedan så skulle grabbarna ut och åka båt å fiska, då passade jag på att njuta i husvagnen, helt själv å titta på en film.. tja en halv då, somnade ju som alltid! Den enorma vagnen som vi alldrig skulle bo i mer, men som vi kom på var ganska så mysig ändå ;)


På lördagen så var alla pigga och glada, vi packade lite och tog båten till en öde sandstrand, som jag älskade den! Stod stolar å bord där och vänta på oss, barnen badade och byggde på stranden, vi eldade å åt gott. Öde på en strand skulle jag kunna leva på bra läänge!!



 
Barnen turades om att vara ute med grabsen och fiska och Bella fick den största fisken.
Gammel gäddan. Efter lite fisk ränsning, som älskade Fredrik gjorde med barnen så var det dags för kvällsmat, sen vart det tjej kväll i bastun, melon å skumpa å en massa skratt.


Man skulle nästan kunna to att det var ett hund dagis på landstället med de tre chuhuahuorna, en blandis, en labrador, en grandanoa och våran lilla miniatyrbullterrier Thai. Här nedan så ser ni den otroligt vackra Sigge, som älskar att sitta i knä trotts sin storlek, han skulle även sätta sig i Theodors knä när han satt i en barnstol, men det gick inte.. gå in på min blogg om Miniatyr bullterrier så ser ni mer hund bilder.. www.minibullen.blogspot.com




Förutom alla hundar så var det en massa barn bus, från tidiga morgonen till sena kvällen, här äter några frukost i våran vagn.


Vi får inte glömma de nya kärleksparet, Theodor 6 år och Amanda 5 år som var som fast limmade, sista dan så satt dem och planerade deras framtid, de skulle bo i ett parise hus med ett parishjul i vardagsrummet, såå söta så.



Den underbara helgen tog slut snabbt och jag längtar efter att få komma upp i gen!!
Tack alla ni som var med och förgyllde min midsommar helg!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar