söndag 5 augusti 2012

Känslan när alla andra gifter sig..

Ja igår hände det igen, tydligen så gifte sig två gamla barndoms vänner sig igår...! Så rörd man blev av de vackra fotona, gamla minnen som väcktes, längtan och sorg!

Förtvivlan över att jag och Fredrik har varit ett par snart 10 år, vist förlovade.. Eller jag har ring å hans ligger trasig i nån låda någonstans.. men vad hände med mitt bröllop? vad hände med alla mina gamla vänner som skulle vara på mitt bröllop? Va hände med alla vänner? Vad hände med mig?

Jo jag hitta manen i mitt liv, bildade familj å bygger hus!
Men längtan är stor, lika stor som mina förväntningar över bröllopet.. Över den enorma flera vånings tårtan de vita hästarna med vagn som ska dra oss till den överfyllda kyrkan, dra oss till glädjen och skratten, dra oss till våran framtid!
Framtiden som ser den samma ut som den är nu, hus, barn, hund.
Vad är egentligen skillnaden? Skillnaden på att vara fru eller ej, skillnaden på nuet eller framtiden?
Är gräset grönare som gift?

Tänk om inte bröllops bilderna blir bra?

Kan man gifta om sig då? Man kan ju inte gå runt och stirra sig blind på ett fult kort!!

Ja att åka till Lasvegas å ha elvis bröllop kanske vore nåt, men längtan efter mitt sago bröllop kommer nog alltid finas kvar!!

Känslan är:
Varför blev inte jag bjuden?
Varför är inte jag gift?
Varför ser alla så lyckliga ut på bröllopet?
Vem skulle jag bjuda?
Kommer jag se så lycklig ut?
Tänk om ingen kommer?
Tänk om man råkar svara nej?
Tänk om inte Fredde vill ha mig?
Tänk om alla bröllops bilder blir katastrof?????!
Tänk om man har mäns den dan?
Tänk om jag är fylld av finnar?
Tänk om jag kräks?
Tänk om jag snubblar?

Tänk om det är alldeles, alldeles underbart????????¿

1 kommentar:

  1. Fina fina du! Din dag kommer ska du se, och den kommer bli lika vacker och underbar! Nu har du mig som du alltid kan ringa till <3 saknar dig!

    SvaraRadera