lördag 7 september 2013

Psykisk misshandel!

Ja det är hemskt, har nog aldrig gråtit så mycket när ja läser om en sak! 
Att de finns, att de fins ord på skammen, att folk lever i det utan att förstå, utan att försvara sig utan att ta styrka!
Psykisk nedbruten är en tystnad, är något ingen talar om, är något många råkar ut för!
Hur vet man då att man är där hur man ska övervinna misshandeln?!
Det är bara utbildade som vet!
Men jag spånar å tänker å ser, vart går gränsen? Hur mycket skit får en människa ta? 
Hur man ser på psykisk misshandel beror på vilken typ av människa man är, vilken religion man har och hur känslig man är!
Jag är väldigt känslig, men jag har förstående för hur andra människor mår! 
Visst jag får höra det ena å de andra, därför jag spåna om psykisk misshandel, men för stunden så blir jag tyst, å sen börjar tankarna.. Jag tänker mer än vad jag pratar och då tänker jag vääääldigt mycket! Å det bästa i mitt tänkande är att jag alltid kommer fram till något som är bra! 
Visst behöver jag få ut mig mina tankar, kan räcka med att berätta för en, ja kanske två stycken, ju mer man pratar om sina problem desto snabbare kommer man över krisen!
Sen är allt förbi, jag släpper allt och går vidare! I vissa fall så funkar inte styrka, det är bättre att vara tyst! Tänka å gå vidare!
Men varför psykisk misshandel? 
Ja ja tycker synd om dem som utför det, jag har en förståelse för dem som gör sånt! Men jag vet inte hur man ska hjälpa dem? 
Dom som utför det pratar inte!
Dom är egoister som skiter i andra och hur dem mår.
Dom tycker sina saker är viktigare
Och pratar skit om andra..
Dom fryser ut sin partner!
Hon är inget värd
Hon kan inte behärska pengar och inte kocka kaffe!
Hon är i stort sett ful å värdelös!
Och allt hon känner å tänker är värdelöst!
För han som misshandlat är bäst och vet allt och har inget förståelse för sitt handikapp!

Han som blev så hade ingen bra uppväxt, hade för höga krav och fick inte visa sina känslor.. Lärde sig inte empati.

Alla borde inte få skaffa barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar